Aur: “O cabaz do mar” (Além Tejo FLAG, Portugalia)
„Cabaz do Mar” este un sistem de marketing lanț scurt susținut de Fondul European de la Portugalia pentru pescuit. Această „coș de la mare” este compus din captură locală (rezultatul pescuitului fără a pune accent pe un anumit tip de specie) a pescarilor Odemira ce este vândut printr-un contract cu clienții săi: după convenirea asupra prețului și frecvența (în fiecare săptămână, două săptămâni sau o dată pe lună). Astfel se obține cele mai bun pește sezonier local la un preț echitabil atât pentru pescarii cât și pentru client. În plus, pescarii depun eforturi pentru a include un minim de 30% din speciile mai puțin cunoscute și subevaluate în oferta lor (din captura curentă); ei participa, la îmbunătățirea durabilității pescuitului.
Acest proiect a fost inițiat de Taipa, o asociație de dezvoltare locală, care a facut echipa cu pescarii locali pentru a configura sistemul de implementat acum de către pescari. După ce a început la începutul anului 2014, sistemul a trecut de la 11 de clienți în March 2014 – 60 iunie.
Argint: “Supporting Fishermen 2.0” (Terre di Mare FLAG, Italy)
Fish All Days și Peschereccio Mizar sunt două proiecte de vânzări directe care se bazează pe utilizarea noilor tehnologii de comunicare și mass-media sociale, acestea au fost susținute de Axa 4 a Fondului European pentru Pescuit și FLAG-Terre di Mare în Puglia, Italia. FLAG Terre di Mare a lucrat în strânsă colaborare cu acești pescari pentru a aduce ideea lor înainte, susține proiectul tehnic și financiar.
Bronz: “Pesca” (Arcachon FLAG, Franța)
Datorită Axei 4 și activității FLAG, pescuitului și acvaculturii – profesioniști din Arcachon/Franța au fost plasați în centrul de dezvoltare a unei oferte turism responsabil, care să permită sectorului să găsească surse complementare de venit și recunoaștere pentru contribuția esențială a teritoriul. Printr-o serie de grupuri de lucru între comisiile de pescuit, pescuit și administrațiile publice, proiectul a sprijinit dezvoltarea și lansarea unei carte pesca-turism și activități, cum ar fi vizite la zonele de creștere stridii sau rute de ciclism corelat cu zonele de pescuit și acvacultură.